sâmbătă, 15 august 2009

Darius Ionita, un ghiocel romanesc striga dupa ajutor dintr-o gradina din Italia...


Despre Darius am scris în 19.02.2009, dar pentru că am primit un mesaj de la mama sa, în care mă ruga să o ajut cu o informaţie.
Din păcate, nu reuşesc să găsesc răspunsul pentru această mamă disperată şi m-am gândit să postez pe blog rugămintea ei şi mailul - poate o ajutaţi careva!

"buna,sunt lumi. ai citit despre cazul nostru la isabela, in februarie. înca suntem in spital la roma, dar am o rugaminte la tine: tot caut pe internet de 6 luni un copil cu acelasi diagnostic: tumora chistica pe trunchiul cerebral.
ajuta-ma TE ROG si scrie-mi chiar nu e cu succes aceasta interventie?
am citit undeva ca interventiile de acest fel sunt fara succes.
innebunesc la gandul ca in romania darius putea fi salvat, ca dr ciurea sau dr stoica l-ar fi salvat pe darius si acum eram de mult acasa daca nu era operat la roma. ma chinuie acest gand in fiecare secunda.

ajuta-ma te rog!!!

poate cineva cunoaste un copil operat pe trunchiul cerebral si poate sa imi spuna starea lui, cum a evoluat sanatatea lui in timp.
iti multumesc din suflet si astept raspuns. lumi."


Asa il alinta pe Darius mamica lui: Ghiocelul meu…

Pe 4 februarie 2009, Isabelle primea un mesaj disperat pe blogul ei amar si tacut: "Ma ajuta cineva?"

Era Lumi, mamica lui Darius, un baietel de 7 ani, foarte grav bolnav:

Darius este intr-un spital din Roma, operat de 6 ori in ultimele 5 saptamani. A avut o tumoare pe trunchiul cerebral, benigna, dar au aparut complicatii dupa operatie si era in coma de 2 saptamani.

„Medicii au spus ca nu mai avem la ce spera, dar vreau sa va arat poze si nu stiu cum sa fac”.

Pe 6 februarie 2009, Lumi a povestit drama lor:

Sunt disperata. Trebuie sa vorbesc cu cineva care a mai trecut prin ce trec eu. Darius are acum 7 ani, impliniti in iulie 2008. Acum sunt la Roma, in spital. A fost operat prima data pe 26 decembrie 2008. A avut o tumoare pe trunchiul cerebral. Dupa 2 saptamani a mai fost operat, inca de 5 ori. Au aparut tot felul de complicatii, acum este intubat de 3 saptamani (marti). Pe 27 ianuarie 2009, medicii ne-au spus ca Darius are creierul inundat cu multe hematoame mici pentru care nu se mai poate interveni chirurgical iar noi nu mai avem la ce spera. Sunt disperata. Am un milion de intrebari fara raspuns. Ma uit toata ziua la aparate si nu inteleg… Am multe intrebari. Daca cineva a mai trecut prin asa ceva – am nevoie de ajutor, te rog. Multumesc din suflet. Lumi.

15 februarie 2009


"Azi e o zi cu soare. Foarte rar am vazut soarele de cand santem aici. Majoritatea zilelor ploua iar in zilele in care Darius avea interventii cerul era cenusiu.
Noi suntem romani din Timisoara.
Am venit la Roma pt interventie pt ca in Romania dr. Ciurea de la Bagdasar Arsenie ne-a zis in 2006 ca daca il operam sansele sa ramana in viata sunt 10%.
Nu am acceptat niciodata ca se va antampla ceva cu Darius.
Darius a facut tratament, a tinut regim si 2 ani s-a simtit bine.
Dar in 2008 febr am facut un RMN la care am vazut ca a crescut tumora.
La fel si dr Ples (neurochirurg de renume) a zis ca nu se poate face nimic.
In vara deja Darius se simtea mai rau, iar din noiembrie vomita in fiecare zi.
Un medic din Roma a vazut RMN lui Darius si am primit raspuns sa vedem de urgenta pt ca situatia e destul de grava.
Am venit aici in 17 dec iar an 26 dec prima interventie.
Traim un adevarat cosmar.
Nu stiam limba (acum reusim sa ii antelegem un pic).
Nu avem aici nici un prieten, doar cateva studente care fac practica la oncologie unde am stat l-au andragit pe Darius si vin in fiecare zi la terapie intensiva sa ne incurajeze.
Noaptea dormim la o doamna romanca pe care am cunoscut-o aici.
Iar ziua de la 9.00 dimineata stam pe o banca in fata la terapie intensiva.
De la 15.00 la 20.00 e program de intrare dar e in functie de ce urgente vin.
Asa traim de 2 luni, dar nu e important prin ce trecem noi.
Darius este un copil minune. E f inteligent. Era constient ca nu e ca ceilalti copii dar nu se plangea niciodata sa nu ne supere pe noi.
E incredibil ce i se antampla lui care ii placea atat de mult viata. Lui care era mereu cu zambetul pe buze.
Daca era acum la Timisoara verifica in fiecare zi sa vada daca au inflorit ghioceii care i-am plantat impreuna intr-un ghiveci.
Aici nu am vazut ghiocei. Doar aseara la tine pe blog.
Lumi."

Spitalul se numeste Policlinico Umberto, Darius a fost internat initial la Salonul 10 de la Oncologie. Copilul se afla acum la Terapie intensiva – Pediatrie. Mama copilului se numeste Tarlea Luminita si este din Timisoara.

adresa de mail este: darius-roma@hotmail.it

Lumi nu mai are bani nici cat sa cumpere o cartela de telefon.
Foloseste net-ul de la spital, rar, si asta este singura legatura a ei cu oamenii de bine, in speta cu Isabelle.

Daca sunteti in Italia si vreti sa ajutati o mama disperata...va rigam din suflet nu ezitati!
Aratati-i Luminitei ca si in Italia exista ghiocei...doar ca ei rasar din ochii oamenilor!

Pentru mai multe detalii vizualizati blogul Isabellei AICI!


Niciun comentariu: