vineri, 29 aprilie 2011

Sfaturi pentru tinerele mame!

Am mai avut astfel de articole pe blog şi le consider deosebit de importante, deoarece sunt mame tinere care nu au la cine să apeleze, care nu au experienţă unui frate mic pe care să fi învăţat deja unele lecţii şi nu ştiu cum să reacţioneze în anumite situaţii.

Am citit mai multe forumuri specializate, dar îmi este mare mirarea să citesc la tot pasul: "eu i-am dat medicametul ăla", "medicul mi-a spus să îi dau medicamentul, siropul ăla"...

Mi se pare extrem de greşit ca pentru orice mică durere de burtă, diaree sau febră să alergăm la medic sau la dulapul cu medicamente.

1.) Diaree

Deci, în cazul în care copilul are diaree, chiar şi în forma ei mai gravă ca să spun aşa, atunci când scaunul îi devine apos, verde-maroniu şi elimină chestii mucilaginoase (scriu asta pentru că eu habar nu am avut că asta se poate întâmpla la o diaree şi m-am speriat ca naiba) , nu alergaţi de prima dată la medicament ci faceţi o fiertură de orez, o lăsaţi să se răcească puţin cu tot cu apa scăzută din ea şi daşi-o copilului cât mai des.
Într-o oră, puteţi să îi daţi de două-trei ori din ea câte o cantitate medie - un sfert de castronaş. Există posibilitatea să-l refuze. Atunci, adăugaţi puţin, dar foarte puţin zahăr sau sare...depinde de cum îl preferă. Puteţi să radeţi în orez şi morcov crud sau fiert.
Dacă, diareea continuă la fel de agresiv şi spre seară, atunci puteţi să mergeţi la medic. Înseamnă că e mai mult de atât: o intoxicare uşoară cu mâncare, reacţie la viermişorii din burtică, etc

1.) Febră mare

În cazul în care copilul începe să se fâstâcească foarte mult noaptea în pat este de recomandat verificarea temperaturii. Dacă febra este foarte mare peste 38, recomand să udaţi o pereche de ciorăpei cu apă şi oţet şi fără să îi scurgeţi de apă să încălţaţi copilul cu ei. Procedaţi la fel şi cu mânuţele. Cu siguranţă va plânge, pentru că el este încălzit, iar metoda aceasta îl va irita, dar nu renunţaţi. Nu vă lipsiţi în casă de Nurofen sau înlocuitorul acestuia. Îi daţi o doză mai mare ca de obicei. Se numeşte doză de şoc sau, administraţi un supozitor pentru febră. Dacă bebe e mic, nu folosiţi tot supozitorul. În cazul în care febra este şi mai mare îl băgaţi rapid sub apă rece. Apa rece va scădea febra foarte mult şi nu mai există posibilitatea de a face alte complicaţii date de febra foarte mare. Dacă în urma acestor metode febra a scăzut în jumătate de oră, continuaţi adminsitrarea medicaţiei normale unei răceli. Feriţi-vă de antibiotice. Acestea trebuies folosite rezervat în cazul copiilor şi doar la roşu în gât (în cazul în care nu ştiţi ce are). Nu băgaţi antibiotice în copii doar pentru o simplă răceală. Ele trebuiesc folosite doar ca ultimă metodă.

Dacă starea copilului este rea şi după jumătate de oră, mergeţi la urgenţe. Totul este ănsă să nu vă panicaţi şi chiar dacă va trebui să duceţi copilul la medic în oricare dintre situaţii, trebuie să fiţi capabile să îi daţi un minim de ajutor acasă. Este esenţială scăderea febrei la copil sau ameliorarea formei diareice chiar şi în situaţia în care ulterior îi veţi aministra medicamente.

Niciun comentariu: