marți, 12 iulie 2011

Carte pentru Luana Voicu...

"Luana Voicu are 5 aniori si sufera de paralizie cerebrala forma tetrapareza spastica. Ea are nevoie sa mearga in Ucraina la o clinica, unde 2 saptamani de tratament costa 2.000 EURO + 500 EURO (transport si cazare). Luana are nevoie minim 10 de astfel de perioade de tratament, pentru a putea merge.

Cei ce doresc sa o ajute pe Luana sa se bucure de primii pasi, de mers, alergare si prinselea cu copiii, o pot face in conturile deschise pe numele Oana Voicu la Raiffeisen Bank - Colentina:

RON: RO 48 RZBR 0000 0600 1121 0013
EUR: RO37 RZBR 0000 0600 1149 6264


Puteti sa o sustineti pe Luana si cu o rugaciune sau un cuvant de incurajare, la telefoanele 021.241.57.50 si 0729.007.155 sau pe adresa de mail oanavoicu90@yahoo.com."

Aşa suna ţipătul de disperare al unei mame în urmă cu doi ani. Aşa sună şi acum, doar că nu mai spune nimic nimănui. A învăţat să tacă. A învăţat să spere în linişte. A tot aşteptat un miracol, dar acetsa nu s-a împlinit.

"Nu mă aştept să fie bine 100%. Ştiu că nu se poate. Îmi doresc doar ca Luana să poată sta singură în funduleţ. Îmi doresc ca Lu să poată mânca singură. Îmi doresc să poată umbla sau să se poată descura cât de cât fără ajutor. Mă gândesc că într-o zi eu nu am să mai fiu. Nici tatăl ei."

Probabil de aceea Oana i-a făcut Luanei un cadou. Un cadou cu ochi mari, cu zâmbet senin. Un frate pe care Lu îl iubeşte nespus. Măcar aşa Lu nu va rămâne singură.

Am fost lângă ele de la începutul acelui articol. Le-am descoperit aproape întâmplător. Sau nu. Mi-au devenit parte din viaţă şi din suflet. Îmi doresc aceleaşi lucuri pentru Lu ca şi mama ei. Îmi doresc aceleaşi lucuri pentru Lu ca şi pentru Augusta, fetiţa mea. Îmi doresc ca într-o zi, datorită unui om sau mai mulţi oameni cu suflet mare, Lu să se poată juca în curte cu frăţiorul ei şi cu fiica mea. Îmi doresc ca Lu să poată fi balerină.

O iubesc pe Lu! O iubesc pe Oana! Iubesc aceste două suflete care deşi pare că s-au oprit din luptă ele defapt luptă aproape singure. Oana a început să facă prăjituri, mâncare, dulceţuri şi câte în lună şi în stele pentru a face rost de bani pentru tratamentele Luanei. O mamă cu un copil mic şi unul extrem de bolnav care necesită extrem de multă atenţie, luptă imposibil şi supranatural pentru binele şi sănătatea acestora. Tatăl lor la fel.

O familie tânără, aparent normală, care îţi zâmbesc senin şi vorbesc cald şi frumos...au în suflet un mare, mare amar...fetiţa lor depinde de ei pentru orice: mâncat, îmbrăcat, mers la baie, făcut baie, dormit, mers la grădi, la şcoală, spălat pe faţă, pe dinţi...

Luana este o "domnişoară" adevărată..., finuţă, plină de gingăşie, de vise, de speranţe, de căldură, de aşteptări, iar uneori viaţa ei devine un calvar. Această boală nu înseamnă doar dependenţa de cineva ci înseamnă dureri de neconceput, tratamente costisitoare peste tratamente pebtru ca muşchii să nu se atrofieze şi mai mult, înseamnă ore chinuitoare de masaj medical, înseamnă lacrimi multe în viaţa unui copil şi a mamei sale!

Şi ştiţi? Luana s-a născut sănătoasă. Luana s-a născut normal. Luana era ca şi fetiţa mea, ca şi copilul vostru. A fost ceasul rău şi neglijenţa profesională a unei asistente când i-a făcut un vaccin.

De aceea, de 2 ani încerc să strig şi eu alături de ele. Peste tot. La toată lumea. Nu strig de revoltă. Nu strig milă. Strig din dragoste pentru acest copil, din durere pentru că le văd cum se zbat ca şi peştele pe uscat şi fac paşi mărunţi, mărunţi...aproape nesemnificativi în boala Luanei. Dacă cele 10 tratamente nu sunt făcute la timp, boala evoluează negativ, iar Lu ajunge din nou să regreseze.

De doi ani au strând 5000 Euro.

Eu de doi ani mă întreb ce ar trebui să facă acest copil ca să fie ajutat? Nu ştiu.

Aşa că, m-am gândit să scriu o carte. O carte despre Luana. O carte personalizată. O carte mai altfel. O carte de poveşti pentru copiii cu scop umanitar. O carte despre o copilărie grea, despre vise şi zbor. O carte educativă. O carte care nu doar va sensibilza ci va arăta lumii cum se învaţă lupta şi speranţa.

Această carte va fi ilustrată, probabil va fi tradusă şi în engleză şi va fi scoasă la vânzare prin librării în majoritatea oraşelor din ţară.

Banii strânşi din vânzarea cărţii vor fi donaţi în totalitate cazului Luanei.

Pentru aceasta am însă nevoie de ajutorul celor care îşi doresc să participe în vreun fel, sau oricât de puţin pentru ca această poveste să devină una adevărată şi reală.

Cei care doresc să sponsorizeze sau să ajute pentru editarea acestei cărţi, vă rog să îmi lăsaţi un mail la:
lady_allia@yahoo.com ,
sau aici, la secţiunea de comentarii. 

Vă mulţumesc anticipat celor care doriţi să ajutaţi acest vis al meu...ca să fie realitatea tuturor, inclusiv a voastră!






Luana are şi blog, iar blogul ei este AICI!!!

Un comentariu:

oana spunea...

Buna seara Ramona!Abia acum am vazut...
intotdeauna ne-ai ajutat,ne-ai incurajat,ne-ai ridicat capul si ne-ai sters lacrimile sau ai plans alaturi de noi.Nu stiu ce m-as face fara voi.Iti multumesc a mia oara pentru faptul ca ne esti alaturi si poate cineva chiar ne va ajuta.
suntem nerabdatoare sa citim cartea atunci cand va fi gata;chiar si scrisa de mana.Luana e foarte fericita si spune tuturor ca "Ramona cu Augusta vor sa scrie o carte despre mine fluturas"
Copii dragi...Nu prea isi dau seama de framantarile si grijile noastre si poate ca e mai bine asa.
Va imbratisam si va iubim mult .