luni, 4 mai 2009

Formularele E sau altfel spus Dosarele X ascunse bolnavilor


INFORMAŢII PRIVIND FORMULARELE EUROPENE

Daţi click pe formular pentru descărcare (download)!

Cele mai des utilizate formulare privind comunicarea, autorizarea şi decontarea cheltuielilor privind prestaţiile în natură ale asigurării de sănătate, acordate unui asigurat într-un stat membru UE, sunt:

Formularul E 001 – Acest formular este utilizat pentru a completa alte formulare sau pentru orice schimb de informaţii între instituţii, care nu sunt prevăzute în mod formal în cadrul formularelor.

Formularul E 104 – Atestat privind totalizarea perioadelor de asigurare, de munca sau de resedinta.casa de asigurari de sanatate recunoaste sau elibereaza acest formular , care atesta perioadele de cotizare

Formularul E 106 este o noua forma de decontare a serviciilor medicale pentru persoanele salariate în ţară şi detasate cu locul de munca în ţări membre ale Uniunii Europene. Condiţia este ca persoana salariată să fie asigurata in tara pentru a putea beneficia de servicii medicale în altă ţăra. Societăţile comerciale care au salariati ce vor lucra in alte tari ale UE, detasate de la locul de munca din Romania la un alt loc de munca in tara respectiva, pot solicita casei de asigurări de sănătate formularul E 106 in vederea deschiderii dreptului de asigurari pentru a obtine decontarea serviciilor medicale. Acest sistem de decontare se practica in special pentru muncile sezoniere.

Formularul E 107
– Formularul este utilizat pentru a confirma calitatea de asigurat şi eliberarea unui certificat înlocuitor al cardului european de asigurat. Formularul E 108 – Acest formular este utilizat pentru notificarea suspendării sau suprimării dreptului la prestaţiile în natură ale asigurarii de boala – maternitate pentru persoanele care au resedinta in alt stat decat statul competent.

Formularul E 109 - Formularul are în vedere persoanele neasigurate in tara, dar care au in statele membre ale UE rude care lucreaza si sint asigurate. Potrivit acestui formular, persoanele neasiguarate din tara pot beneficia de servicii medicale care pot fi deconatate de casele judetene ale judetelor in care sint rudele plecate in afara. In aceasta situatie, casa de asigurări de sănătate trebuie sa stabileasca daca membrii familiei au sau nu alte venituri. Daca au, aceste persoane trebuie sa contribuie la sistemul nostru de sanatate, daca nu, prin formularul E 109, ei sint inscrisi si devin asigurati.

Formularul E 112 - Atestat privind menţinerea prestaţiilor în curs pentru asigurarea de boală-maternitate.

Formularul E 112 se emite în 2 situaţii:

- Pentru lucrătorii şi membrii lor de familie care, după ce au dobândit dreptul la asigurarea de sănătate într-un stat membru UE, sunt autorizaţi de casa de asigurări de sănătate din acest stat să revină pe teritoriul statului membru UE în care îşi au reşedinţa sau să-şi transfere reşedinţa pe teritoriul unui alt stat membru;
- Pentru toate persoanele asigurate şi membrii lor de familie care sunt autorizaţi de casa de asigurări de sănătate să se deplaseze pe teritoriul unui alt stat membru UE pentru a primi acolo tratamentul adecvat stării lor de sănătate.

Formularul E 115
– Cerere de prestaţii în bani pentru incapacitate de muncă Formularul E 116 – Raport medical în caz de incapacitate de muncă (boală, maternitate, accident de muncă, boală profesională)

Formularul E 117 – Acordarea prestaţiilor în bani în caz de maternitate şi de incapacitate de muncă

Formularul E 118 – Notificarea recunoaşterii sau sau încetării perioadei de incapacitate de muncă

Formularul E 119 – Atestat privind dreptul lucrătorilor aflaţi în situaţie de şomaj şi al membrilor familiei sale la prestaţiile aferente asigurării de boală şi maternitate Formularul E 120 – Atestat privind dreptul la prestaţiile în natură pentru solicitanţii de pensie sau de rentă şi membrii familiei acestora

Formularul E 121 – Acest formular se eliberează titularului unei pensii în România ce optează pentru rezidenţă într-un alt stat membru UE. Prin acest formular se acordă dreptul la prestaţii medicale în statul în care asiguratul a obţinut rezidenţa. Prestaţiile sunt acordate în numele casei de asigurări de sănătate din România, de instituţia de la locul de reşedinţă, ca şi când persoana în cauză ar fi titularul unei pensii sau indemnizaţii în temeiul legislaţiei statului pe teritoriul căruia îşi are reşedinţa şi ar avea dreptul la prestaţii în natură. Casa de asigurări de sănătate din România va plăti o sumă forfetară pentru fiecare asigurat căruia i se eliberează acest formular.

Formularul E 123
– Atestat privind dreptul la prestaţiile în natură aferente asigurării pentru accidente de muncă şi boli profesional

Formularul E 125 – Document recapitulativ individual privind cheltuielile efective Formularul E 126 – Tarifarea (stabilirea cheltuielilor angajate în funcţie de tarifele în vigoare în ţară) în vederea rambursării prestaţiilor în natură

Formularul E 127 – Document recapitulativ individual privind sumele forfetare lunare.

(Sursa: CJASHD )

Niciun comentariu: